Vragen over LevaLeva?

Hier vindt u de antwoorden op de meestgestelde vragen.

 

Bestellen
Een artikel zoeken
Een bestelling plaatsen
Uw account
Een bestelling annuleren
10 of meer stuks van hetzelfde artikel
Prijzen

Levering
Levertijden
De levering van uw bestelling
Vertraging tijdens verzending
Verzendkosten
Levertijd verstreken, artikel nog niet verzonden
Een bestelling is (gedeeltelijk) geannuleerd

Betalen
Betaalmethoden
Een kopie van uw factuur
Een betalingsherinnering
Ik heb mijn factuur betaald, maar zie het bedrag nog open staan
Garantie
Artikel defect bij levering
Artikel beschadigd bij levering
Soorten garanties
Duur van garanties
Extra garanties

Retourneren
Retourneren van artikelen
Verkeerd artikel ontvangen

Problemen & Klachten
Heeft u een probleem of een klacht?

Mocht uw vraag er niet tussen zitten, bel ons gerust: 06 1586 6851. We helpen graag!

 

 

 


BESTELLEN 


Hoe zoek ik een artikel?
Snel zoeken
Op onze website bevindt zich rechtsboven een zoekveld “Doorzoek de hele winkel”. Hier kunt u een term invullen om te zoeken in ons assortiment. Vul hier uw zoekterm in en druk vervolgens op het vergrootglas of op enter. Bent u op zoek naar een product wat niet op de website vermeld staat, neem dan vrijblijvend contact met ons op.

 

Zoeken op onderwerp
In de balk boven in uw scherm van de productpagina's vindt u links de naar specifieke categorieën, meubels en merken. Hier kunt u bladeren en artikelen uit de gekozen categorie, meubel of merk bekijken. 

 

5 of meer stuks van hetzelfde artikel
Wilt u een bestelling plaatsen van 4 of meer stuks van hetzelfde artikel? Dan kunt u in veel gevallen een aantrekkelijke korting krijgen. Sommige artikelen zie je al voordeliger geprijsd vanaf 4 stuks, mocht het er niet bijstaan vraag ons dan of er mogelijkheden zijn voor extra voordeel.

 

Prijzen
Weergegeven prijzen zijn inclusief btw. De btw vermelden wij altijd apart.

 

Uw account
In uw account geeft u onder andere uw naam, adresgegevens, e-mailadres en betalingsgegevens weer. Het voordeel van het aanmaken van een account is dat wanneer u regelmatig bij ons bestelt, het bestelproces vele malen sneller gaat.

 

Wachtwoord
De toegang tot uw account is beveiligd met een door u gekozen wachtwoord. Mocht u uw wachtwoord vergeten zijn, kunt u klikken op Wachtwoord vergeten. Wij sturen u dan direct een mail. Op de vervolgpagina vult u uw e-mailadres in en direct erna ontvangt u van ons een e-mail met daarin uw wachtwoord.

 

Wijzigen van uw accountgegevens
U kunt zelf in uw account uw gegevens wijzigen. Tevens kunt u hier meerdere factuur- en afleveradressen opgeven.

 

Een bestelling plaatsen

Bestellen bij LevaLeva gaat, in tegenstelling tot vele andere webwinkels, bijzonder snel. U doorloopt een paar eenvoudige stappen.

 

Stap 1
Klik bij het gewenste artikel op ‘In winkelwagen'.

 

Stap 2
Klik op ‘Ga door naar afrekenen’ in de bruine balk die verschijnt.

 

Stap 3
In het afrekenscherm vult u uw persoonlijke gegevens en bezorggegevens in. 

 

Stap 4
Maake een keuze voor een betaalwijze. Maak uw bestelling definitief door op ‘Afrekenen’ te klikken.

 

Stap 5
Betaal uw bestelling door middel van de door u gekozen betaalwijze.

 

Géén account noodzakelijk
Om bij LevaLeva te kunnen bestellen is het niet noodzakelijk om een account aan te maken. Dit in tegenstelling tot vele andere webwinkels. Hierdoor gaat het bestellen bij LevaLeva stukken sneller.

 

Bevestiging

Na een bestelling neemt LevaLeva altijd contact met u op per mail om de bestelling te bevestigen. Dit omdat wij grote zorg betrachten om u naar tevredenheid te helpen.

 

Een bestelling annuleren
Wanneer u uw bestelling wilt annuleren, neem dan contact met ons op. 

 

 


Levering

 

Levertijden

Bij alle artikelen in onze winkel staat een levertijd aangegeven. Wanneer u een artikel zo spoedig mogelijk geleverd wilt hebben, neem dan gerust contact met ons op voor de mogelijkheden.

 

Levering bij meerdere artikelen
Wanneer u meerdere artikelen in één keer bestelt doen wij ons best om alles ook in één keer bij u te bezorgen. Het kan echter zijn dat uw producten verschillende levertijden kennen ; in dat geval kunnen de producten gefaseerd bezorgd worden. We proberen in dat geval contact met je op te nemen om te bespreken wat wenselijk is.

 

Volgen van uw bestelling
U kunt de status van uw bestelling vinden in uw account. Onze bestellingen worden bezorgd door Transmission of Post.nl. Grotere meubelen als banken bezorgen we zelf met eigen transport of via een gespecialiseerde meubelbezorgdienst. Wanneer een bestelling wordt verzonden dan wordt dit van te voren aan u kenbaar gemaakt middels telefoon of email.

 

Buitenlands afleveradres
Het is mogelijk om bestellingen te laten leveren in het buitenland. Als u hier gebruik van wilt maken, neem dan even contact met ons op voor de mogelijkheden en eventuele kosten.

 

Verzending van uw bestelling
U kunt de status van uw bestelling vinden in uw account. 

Wanneer een bestelling wordt verzonden dan wordt dit van te voren aan u kenbaar gemaakt middels telefoon of email, zeker als het gaat om een groter meubel waarvoor uw aanwezigheid bij aflevering gewenst is.Heeft u vragen en/ of opmerkingen over de levering, neem dan contact met ons op.

 

Verzendkosten

Alle bestellingen worden door ons gratis geleverd in Nederland. 

Het is mogelijk om bestellingen te laten leveren buiten Nederland. Als u hiervan gebruik wilt maken, neem dan even contact op met ons op voor de mogelijkheden en eventuele kosten.

 

Levertijd verstreken, artikel nog niet verzonden
Het kan voorkomen dat een bestelling niet verzonden is ondanks dat de aangegeven levertijd verstreken is. We brengen u bij een dergelijke vertraging zoveel mogelijk via een e-mailbericht op de hoogte.

 

Een bestelling is (gedeeltelijk) geannuleerd
Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden.

• Het artikel blijkt -tijdelijk- toch niet leverbaar.

• We hebben uw (aan)betaling 2 weken na het plaatsen van uw bestelling nog niet ontvangen. Hier wordt u altijd eerst van op de hoogte gebracht.

Uiteraard komt voor een geannuleerd artikel de betalingsverplichting te vervallen. Als u al betaald heeft, dan storten wij het bedrag zo spoedig mogelijk terug op uw rekening. In alle gevallen nemen wij contact met u op.

 

 


BETALEN

Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?
In uw account vindt u onder het tabblad ‘Mijn orders’ een overzicht van uw orders en de status hiervan.

 

Ik heb mijn factuur betaald, maar zie het bedrag nog open staan
Afhankelijk van de gekozen betaalmethode; iDEAL, Creditcard of AfterPay, duurt het maximaal vijf werkdagen voordat uw betaling bij ons is verwerkt. Tot die tijd staat het factuurbedrag nog open in uw account. Als u de betaling heeft voldaan met creditcard, dan kan het maximaal drie weken duren voordat uw betaling is verwerkt en zichtbaar is in uw account. Als uw bestelling is verzonden, is het bedrag wel van uw creditcard afgeschreven. Als u uw betaling volledig heeft voldaan met een of meerdere tegoedbonnen, dan is het factuurbedrag direct € 0,00.


Een betalingsherinnering
Wanneer u een betalingsherinnering heeft gekregen dan hebben wij voor (het deel van) de betreffende bestelling nog geen betaling van u ontvangen. Nadat u betaald heeft, duurt het 5 werkdagen voor wij uw betaling verwerkt hebben. Als u de betaling langer geleden heeft voldaan, dan verzoeken we u vriendelijk om contact met ons op te nemen. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we u vriendelijk uw bestelnummer te vermelden in het contactformulier of bij de hand te houden wanneer u ons belt. Houd er rekening mee dat betalingsherinneringen worden verzonden naar het laatst gebruikte factuuradres in uw account.


Een kopie van uw factuur
Voor uw administratie kunt u altijd een exacte kopie van uw factuur printen. Ga in uw account naar het 'Mijn orders' en klik op het betreffende bestelnummer. Rechts bovenaan in het scherm vindt u de optie 'Bestelling printen'.


Waardebonnen
Codes van waardebonnen zijn te gebruiken voor alle artikelen in het assortiment. Tijdens het afrekenproces heeft u de mogelijkheid om de code van uw waardebon in te voeren. De waarde van de bon wordt vervolgens automatisch in mindering gebracht op het totaalbedrag.

 

Betalen vanuit het buitenland
Neem voor betalingen vanuit het buitenland contact met ons op. 

 

Betaalmethoden

U kunt op één of meer van de volgende manieren betalen:

1. iDeal

Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

2. Credit Card
U kunt uw creditcardgegevens invoeren en wij zorgen samen met uw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Wij accepteren zowel MasterCard als Visa.

Creditcard functie is tijdelijk niet beschibaar.

3. AfterPay

U kunt bestellen en later betalen via AfterPay. Dit betekent dat AfterPay de betaling voor u en ons regelt. Kijk voor meer informatie op www.AfterPay.nl. Vervolgens gelden de levertijden die op dat moment bij het artikel op de site vermeld staan.

4. Direct overboeken per bank

Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

Let op in het geval van internet- of telebankieren. Voldoe uw betalingen altijd per bestelling en vermeld het bestelnummer als betalingskenmerk. Als u meerdere openstaande bedragen bij elkaar optelt om zo alles in één keer te voldoen, kunnen we namelijk niet garanderen dat de betaling correct verwerkt wordt. Mocht u dit toch doen, vermeld dan als betalingskenmerk de verschillende bestelnummers.

 

 


GARANTIE

 

Artikel defect?
Ondanks de hoge kwaliteit van de artikelen die wij in ons assortiment hebben kan het voorkomen dat u een artikel ontvangt dat niet perfect is. In dat geval voorzien wij u graag zo snel mogelijk van een passende oplossing.

 

Het is vervelend als een artikel niet naar verwachting werkt. LevaLeva is een winkel van Slauerhoff BV. Daarom is Slauerhoff BV te allen tijde het eerste aanspreekpunt en neemt de verantwoordelijkheid ten aanzien van de garantie op zich. Voor kleine problemen vindt u vaak een oplossing in de handleiding van het artikel. Daarnaast kunt u voor vragen met betrekking tot een artikel ook de woonwinkel die u heeft gekozen als servicepunt raadplegen of klantenservice van de fabrikant. De garantievoorwaarden vindt u in de meegeleverde documentatie van de fabrikant.

 

Wanneer reparatie van een artikel niet binnen de garantie valt kunnen hier kosten voor in rekening gebracht.

 

Artikel defect bij ontvangst
Als uw artikel bij ontvangst defect blijkt te zijn, dient u contact op te nemen met ons. In overleg wordt er dan een passende oplossing gevonden.

 

Artikel defect na ontvangst
Wanneer een artikel kapot gaat terwijl u dit al enige in uw bezit heeft dan verhelpen wij uw probleem graag zo snel mogelijk. Dit doen wij, afhankelijk van uw artikel, door vervanging, reparatie of terugbetaling. Is dit het geval? Neem dan even contact met ons op.

 

 

Fabrieksgaranties
Voor alle artikelen in ons assortiment gelden, naast de garantie en conformiteitsregels uit de wet, fabrieksgaranties. Dat betekent dat u, naast de rechten behorende bij de garantie en conformiteitsregels uit de wet, recht heeft op de reguliere garantiebepalingen zoals de fabrikant van het artikel heeft bepaald. Deze garantiebepalingen zijn specifiek voor elk artikel en u vindt ze terug bij de productpagina’s onder “Levering & Garantie”. Mocht u vragen hebben of wilt u aanspraak maken op de garantie, dan kunt u contact met ons opnemen.

 

Kosten voor een reparatie
Als het defect niet binnen de garantiebepalingen valt, zoals val- stoot of waterschade, oneigenlijk gebruik of de door de fabrikant bepaalde garantietermijn, dan ontvangt u een prijsopgave. U kunt daarna aangeven of u akkoord gaat met reparatie (tegen het aangegeven bedrag) of dat u afziet van verdere afhandeling. In het laatste geval kunt u uw artikel terugkrijgen met een eventuele rekening voor

 

 


RETOURNEREN

 

Retourneren
Als u een artikel beschadigd heeft ontvangen of wanneer dit defect is geraakt, dan verwijzen we u naar de veelgestelde vragen over garantie.

U kunt artikelen die u bij ons gekocht heeft binnen 14 dagen retourneren, mits deze in de standaard collectie zit. Speciale uitvoeringen op maat gemaakt voor u zijn niet te retourneren tenzij anders is afgesproken. Ook artikelen welke een levertijd kennen doordat ze besteld dienen te worden kunnen niet geretourneerd worden. Deze worden namelijk ook speciaal voor u besteld. Heeft u binnen 14 dagen geen gebruik gemaakt van het herroepingsrecht, dan vervalt dit recht. 
De kosten voor het retourzenden van producten binnen de herroepingstermijn van 14 dagen zijn voor rekening van de koper.  Voor zover niet anders vermeld bij de producten. Klanten kunnen door middel van een melding bij LevaLeva een retourzending in gang zetten. Deze melding moet gedaan worden binnen de termijn van herroeping. Wanneer het gaat om transportschade verzoeken wij u vriendelijk dit binnen 3 werkdagen na ontvangst van het artikel te melden. Artikelen die retour gezonden worden dienen  in de originele verpakking aan de transporteur aangeboden te worden. Zo snel mogelijk en uiterlijk 14 dagen nadat u ons heeft laten weten gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, storten wij het gehele aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending, terug. De retourkosten zijn voor uw eigen rekening. Wij mogen wachten met terugbetaling totdat wij de retourzending hebben ontvangen, of u aan kunt tonen dat de retourzending onderweg is.Let op: dit kan alleen als je een Nederlandse consument bent. Mocht het product sporen van gebruik of beschadigingen vertonen, kunnen wij kosten in rekening brengen. Transportkosten van bedrijfsmatige of buitenlandse retouren vergoeden wij niet.

Zie ook ons retourenformulier: http://www.levaleva.nl/retour en het Europese <A HREF="https://www.thuiswinkel.org/data/uploads/reglementen/Modelformulier_voor_herroeping.docx">modelformulier voor herroeping</A>.

 

 

Retourzendingen dient u telefonisch aan te melden via 06 1586 6851, zodat wij weten dat uw artikel retour komt.

 

Verkeerd artikel ontvangen?
Controleer altijd of het artikel dat u ontvangt hetzelfde is dat u besteld heeft. Mocht u per ongeluk een ander artikel hebben ontvangen, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Ook wij kunnen natuurlijk een fout maken in het verzendproces.

 

Let op! 
Als u een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen en kunnen wij besluiten om toekomstige bestellingen niet meer in behandeling te nemen. Neemt u in geval van twijfel contact met ons op.

 

 


PROBLEMEN & KLACHTEN


Per 1 december 2015 is LevaLeva overgenomen door de nieuwe eigenaar Slauerhoff BV in Leeuwarden. Helaas is het "oude" LevaLeva in augustus 2015 failliet gegaan. Na het faillissement heeft Slauerhoff BV de webshop LevaLeva overgenomen. Heeft u echter een klacht of vraag over goederen welke gekocht zijn voor 1 december 2015 , neem dan uiteraard contact met ons op. Door het faillissement zijn garantievoorwaarden helaas komen te vervallen. We proberen uiteraard wel een passende oplossing voor je te vinden. 

Heeft u een probleem of een klacht?
Wanneer u een probleem of een klacht heeft dan vragen we u om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. Dit kan telefonisch maar ook via ons contactformulier. Wij geven u binnen maximaal twee werkdagen een antwoord hoe we uw probleem of klacht op gaan lossen. Ons streven is om te allen tijde een passende oplossing te bieden. Een oplossing waarmee u tevreden bent.